1 mars 2012 - del två

Blir ett inlägg till idag eftersom jag var tvungen att visa vilka fynd jag gjorde på Myrona och Emmaus idag :) och även visa upp lite saker som jag köpt på Tradera för ett tag sedan. Jag har länge varit intresserad av inredning, och har nu kommit fram till min absoluta favoritinrednings-typ - Shabby chic!! Detta är en beskrivning av shabby chic från www.shabbychic.nu "Tänk vitt. Lite nytt och lite nött. Möbler med patina, spår efter de människor som använt dem. Lägg till några personliga detaljer. Silver, glas, emalj, lite spets, några snirkliga bokstäver. Släng in en nypa romantik - och du är i hamn!" Jag bara älskar denna typ av inredning och har läst mycket om denna stil den senaste tiden och kommit på en massa pyssel som man kan göra själv. Sedan tidigare har jag åven varit väldigt intresserad av att gå runt i second-hand och på loppisar, och efter att ha läst mycket om shabby chic så har jag insett att dessa fynd går att göra på just dessa ställen. Så här kommer sakerna jag köpt idag och tidigare:

Denna underbara lykta som jag köpte på Tradera för 30 kr. Har sedan
tidigare kollat på en exakt likadan lykta på Hemtex, men skillanden är
att den lykan kostade 200-250 kronor. Så detta var verkligen ett fynd!



Denna fina träskylt kommer också från Tradera och blev min för 10 kronor.



Köpte detta på Myrona och Emmaus (mest ifrån Myrona) Det blev vitt
garn, en medelstor spetsduk, en liten spetsduk, en tallrik från Rörstrand,
silvriga kakformar, 3 glas, en stor glasburk, ett silvrigt underlägg och
3 små glas. Vad jag gör med dessa saker kommer jag att lägga upp då
och då. Första bilden kommer förmodligen imorgon :)



Sist men inte minst så blev det något som det inte är något shabby chic
överhuvudtaget men lät som en intressant och bra bok som jag ska börja
läsa nu. Kanske kan den hjälpa mig i mitt mål att nå min målvikt. Dessutom
älskar jag böcker som handlar om psykologi och människors tänk, så det är
en bonus med att läsa denna bok. Kostade 15 kronor på Emmaus.






Mina meddelanden:
Skrivet av: Meekatt

Skylten är jättefin!! Och ja, lyktan med! Vilka fynd!



Jag har också boken...mitt första steg ska bli att plocka ner den ifrån hyllan. Man måste ju förbränna minst 20 kalorier på bara det?! ;)



Kram Malin

2012-03-01 @ 19:13:58
URL: http://www.meekatt.com
Skrivet av: Sophie

Haha! Ja, visst var det fint :) riktiga fynd!



Tycker du ska jogga till hyllan och plocka ner den ;)

haha ja lite bränner man nog i alla fall! :D haha

2012-03-02 @ 18:12:24
URL: http://meandonlyme.blogg.se/

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0