13 mars 2012

Vädret är lite gråare än det var igår men jag njuter hur mycket som helst av den sol som jag får. Har längtat efter våren så länge och nu verkar den äntligen vara här! HAPPYFACE :D Så idag ska jag njuta av vädret genom att låta min dagliga motion bli en låååång promenad i det vackra och underbara vårvädret. Tycker man ska försöka vara ute så mycket som möjligt när det är såhär fint väder, få lite härlig luft och friska upp huvudet lite. Har varit mycket den senaste tiden och mer lär det bli för nu väntar en tenta nästa vecka så ska kämpa på så jag klarar den.

Har inte berättat det men jag var på blodcentralen i fredags med Max som följde med och var lite stöd ;P Inte för att jag behöver det men det var skönt att han följde med. (Han hade kommit hem för en snabbare visit för att kolla på lägenhet). Jag var på blodcentralen eftersom jag anmält mig som blodgivare, lillebror som har inspirerat mig till detta. Var där vid klockan tre och började med att kolla mina järnvärden för att se om jag kan lämna blod. Kvinnor ska ha värde 125 eller mer i järnvärde och jag hade 137 så det var inga problem med mitt järnvärde. Men de stack mig i fingret för att kolla det och det tyckte jag inte om direkt, DET VÄRSTA JAG VET! Men sköterskan sa att jag var duktig, men inte fick jag något klistermärke för det?!:O Haha! Sen fick jag besvara lite frågor om utomlandsvistelser, sex, sjukdomar och så vidare och därefter var det dags för att ta lite prover för att se så jag är fri från sjukdomar. De skulle ta 3-4 rör och det första röret gick bra, men sen slant sköterskan med nålen och den slank ur mitt blodkärl. Hon hittade inte det kärlet och hade svårt att hitta något annat eftersom jag tydligen har väldigt djupa blodkärl. Så hon stack i andra armen för att se om hon hittade något, men det gjorde hon inte så hon kallade in en andra sköterska för att kolla men hon hade svårt att hitta något. Till slut flyttade de mig från den vanliga undersökningsstolen till en blodgivarstol och där fick en trejde sköterska rycka in och försöka sticka mig och JACKPOTT blodet flödade ut i provrören. Så nu får jag svar om ett par veckor, och jag ska lämna blod på riktigt den 12 april, 450 ml. Därefter bar det iväg för att kolla på lägenhet till Max. Lägenheten var fin, men syntes på vissa ställen att den var gammal. Men det är sådant som man får fixa lite i taget, och Max bad mig dessutom att hjälpa honom att inreda lägenheten! Jag som älskar att inreda kommer åta mig den uppgiften med ett leende på läpparna för jag tycker det är såååå kul! Han får svar den 20 mars om han får lägenheten och jag hoppas verkligen att han får den för det skulle vara jättebra.

Så det var lite av vad som hände i helgen. Idag blir det som sagt långpromenad, och hade tänkt att jag skulle gå så pass att jag kommer ner till stan också och kan fixa lite ärenden. MÅSTE ha en grå akrylfärg så jag kan fixa klart lite pyssel som jag håller på med. Har även fått upp ögonen för en affär i Laholm - Pysselpärlan. De har en massa saker och pyssel som man kan fixa ihop fina smycken med. Jag och Jossan var där förra veckan och vi blev helt till oss och plockade på oss en massa saker. Men jag tog för lite av vissa saker så jag har bara kunnat fixa ihop ett armband än så länge men ska försöka åka dit nästa vecka och köpa fler saker som jag kan fixa med. (visar en bild på armbandet längre ner)

Så idag blir det färginköp sen får vi se vad det blir mer. Har nyss ätit lunch, blev att slänga ihop lite saker som jag hade hemma och vips så blev det en nyttig bulgursallad med kallrökt lax, avokado och rödlök. Enkelt, mättande och väldigt gott om ni frågar mig. Nu ska jag snart klä på mig lite promenadkläder och bege mig ut, men jag skriver kanske mer ikväll annars får ni ett inlägg imorgon.



Mitt egenskapade berlockarmband, blev ganska sött tycker jag :)


Min smidiga, enkla och goda bulgursallad :)


Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0