2012-03-01

I morse var det sååå jobbigt att ta sig upp. Ville bara ligga kvar och mysa med älsklingen som hade en stund till som han kunde sova...Fuskigt! Men upp bar det och tog bilen ner till brorsans verkstad i Båstad där den ska blir kvar tills imorgon. Då är hjullagret i vänsterfram däck och tändsystemet utbytt och den har blivit servad, så hoppas på att den ska gå mycket bättre då.
Efter besöktet i Båstad så blev det att ta tåget tillbaka till Halmstad för att åka till skolan en sväng och fixa ihop metodbeskrivningen med Morgan. Därefter blev det att promenera hem så känner att jag kan ta det lite lugnt idag och fixa med lite annat som jag måste ha gjort hemma. Ska i alla fall cykla ner till stan lite senare och hämta ett paket och handla lite som saknas till middagen. Vid hemkomst blev det en goood kräftstjärtssallad till lunch som innehöll : massa kräftstjärtar, rödlök. gurka, körsbärstomater, ruccola och avokado = 191 kcal. Ett utmärkt lunchval, både nyttigt och med avokadon så blir det dessutom mättande. Älskar alla sorters sallader och skulle man inte behöva mat ifrån hela kostcirkeln så skulle jag nog leva på sallad, med tillbehör då. I och för sig så kan man säkert leva på det, men känns inte som något som kan hålla i längden. Så vi kör med mat som kommer ifrån alla grupperna :) Men till lunch så passar det väldigt bra med en sallad, och vill man ha mer kolhydrater så är det ju bara att koka till lite fullkornspasta, bulgur eller något annat som man tycker är gott. Ikväll blir det ris, kycklingfilé och sallad så blir enkelt :) Nu ska jag ta en powernap för att friska upp huvudet och sinnet lite.
 
Hejdå!


Min skaldjurssallad


Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0