21 mars 2012 - del två

HEJA DROTT HEJA DROTT! Kollar just nu på matchen mellan Skövde och Drott, och biter sönder min redan sönderbitna naglar.. ajabaja men i detta läget får det faktiskt bli lite nagelbitande. Är slutspel som står på spel idag och det är inte så lite det. Vore sjukt tråkigt om de inte gick vidare. Så idag måste de vinna mot Skövde, och nu i halvlek så leder de 15-14 mot Skövde, men för att Drott ska gå till slutspel så måste de inte bara vinna mot Skövde utan Hammarby måste vinna över Lugi som just nu ligger precis över Drott. Så jag sitter här och hoppas på vinst! Jisses vad jag babblar på om handboll just nu men efter över 4 år tillsammans med en handbollsspelare så kan man inte komma ifrån att bli engagerad... och jag måste erkänna att jag tycker det är kul att titta :) MYCKET roligare nu än vad det var de första matcherna när man inte förstod något överhuvudtaget och den enda erfarenheten man hade av handboll var de tillfällen på skolidrotten som man blev tvingad att spela och körde stenhårt på ett steg-två steg-tre steg - nu måste jag kasta. Såg nog ut som en fån som rymt från något mentalsjukhus någonstans. Plus att killarna tyckte det var roligt att skjuta bollarna på tjejernas muffins.. AJ AJ AJ! Så innan jag träffade Ola så var handboll en pärs och muffinsplåga för min del, men när jag nu får sitta snäll och nöjd på läktaren så är jag mer än nöjd :)

Har slarvat med träningen den senaste tiden, men på lördag har jag bokat in ett gruppträningspass på Actic och nästa vecka har jag bokat in ett nästan varje dag så det känns bra. På Olas jobb (Actic) har de tydligen fått en våg som talar om hur mycket av ens kroppsmassa som är fett och vad som är muskler.. Dessutom talar den om ens metaboliska ålder... Ola vill att JAG ska ställa mig på vågen och det ska jag väl göra också men...MARDRÖM! Nog för att det kanske är bra att få svart på vitt men jag vill då inte få höra att min metaboliska ålder ligger högre än den ska. Men kanske ger det en extra push? Älsklingen hade 80 kg muskler och 15 kg fett och hade en metabolisk ålder på 15 år.. Han är för duktig.. Så ska jag ställa mig på den som den fylliga person som jag är och få reda på hur många kilo fett och muskler jag har... MARDRÖM! Men jag får väl göra det. Får bli en vägning innan och en efter :)
Så på lördag blir det träning och på kvällen blir det mys med Emma och Johannes :) kuuul!

Nu ska jag kolla vidare på matchen och heja på så mycket att de även hör det i Skövde! BYEBYE

Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0