21 mars 2012

Idag är det onsdag och imorgon är det torsdag och då har jag tenta i epidemilogi och statistik...kul, njäe men man är så illa tvungen att utstå det. Men jag tycker ändå att jag förstår det hela rätt bra, hur man räknar ut vissa saker och sådär så jag har ett hopp om att jag kommer att fixa den ganska bra. Om det inte är en tenta som ger mig hely blackout! När det gäller mig så kan det faktiskt hända.. Men jag känner ingen total hjälplöshet som jag gjorde förra gången jag hade statistiktenta och den gången klararde jag det faktiskt, så denna gången borde det ju gå galant, eller? Nä, nu bestämmer jag att det kommer gå kanon!

Idag är jag ensam hemma hela dagen, vilket passar mig perfekt eftersom jag behöver ägna större delen av dagen till att plugga till tentan som jag har imorgon. PLUGGA PLUGGA PLUGGA! Kan erkänna att jag inte pluggat så mycket som jag borde ha gjort, men som sagt så hoppas jag på att det går vägen i alla fall. Nu är det bara lite mer än 2 månader kvar på denna utbildningen, därefter har man en examen i folkhälsovetenskap. Men nu har jag bestämt mig för att jag ska fortsätta plugga i två år till, och då blir det en utbildning som äldrepedagog. En utbildning som jag tror kommer passa perfekt till min utbildning i folkhälsovetenskap. Så då har man gått i skolan i 17 år, och jag lovar att det blir ingen mer skola efter det för min del. Då blir det att börja jobba med det som jag verkligen vill, vilket är äldre människor. Så det får bli som jag har tänkt och sista ansökningsdagen är den 15:e april så jag har lite tid på mig att fundera till. Men tror det färdigtänkt för min del, för en gångs skull.

Nu till något helt annat, VI FÅR HÄMTA VÅR BEBIS DEN 1 APRIL! Jag är sååå lycklig för detta :) Vi har köpt en klätterställning till honom, halsband, mat, leksaker och lite annat. Vi har fortfarande kvar lite saker att köpa som en klotång, en sovplats som han kan ha i vårt sovrum, lite till leksaker och lite tandhygiensaker :) Men det får bli när CSN och lönen kommer på fredag.
Nä nu ska jag tillbaka till böckerna och få lite mer plugg gjort. Baaahh!


Plugg Plugg Plugg!!
Önska mig lycka till imorgon...


Mina meddelanden:
Skrivet av: Madeleine

=) Vad kul att du bestämt dig nu! Och som sagt. Du har en säng hos oss!

2012-03-22 @ 22:50:23
Skrivet av: Sophie

Tack så jättemycket Madde! <3

2012-03-24 @ 16:14:58
URL: http://meandonlyme.blogg.se/

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0