26 mars 2012

Tjolahoppsan! Dagen började med fint väder och att jobba på C-uppsatsen med Morgan. Vi rättade till bakgrund och metod och letade upp artiklar som vi hoppas kunna använda oss av i uppsatsen, ska läsa tre till imorgon. Vi satt ett par timmar på bibblan sen bar det iväg till Eurostop för att handla lite påskblommor. Blev två påskliljor i kruka, 2 buketter jättefina rosa/vita rosor och lite annat pynt. Kom billigt undan eftersom de hade bra erbjudande så jag är nöjd. Nu hoppas jag bara att jag inte tar död på dem innan påsk... det brukar vara typiskt mig annars... Men har frågat min fluffiga partner in crime Julia som är utbildad florist om hjälp så jag hoppas att hon kommer med lite bra tips om hur jag ska få mina påsklijor att överleva ;)

Men nu har jag i alla fall planerat dem i zinkhinkar och ställt ut rosorna i en vas. ( efter att de blivit snittade och fått vila i ca 30 minuter, jag kan minsann också lite! ;) ) Dessutom har jag lagt dagens middag i marinad. Blir en god köttgryta med inslag av asiatiskt idag. Och köttet blir så otroligt mört och gott om det får ligga och vila i lite marinad innan man tillagar det. Har stått en timme nu så det har fått dra åt sig lite i alla fall. Skulle ha marinerat det i morse men jag hann inte det så fick bli en snabbis-variant idag. Ska köra igång med middagen snart så den är klar när älsklingen kommer hem <3

Imorgon blir det mer c-uppsats med Mogge och efter att vi är klara så bar det upp till Gekås med Jossisen <3 Ska inte handla något speciellt, typ kallsonger ocg strumpor ;P haha nä men inget planerat, så blir nog att jag slänger i lite saker som jag inte behäver heller. Men det ska bli kul att träffa Jossan i alla fall och umgås lite :) Nu ska jag köra igång med middagen och lämnar er med lite bilder på mina nyinköpta blommor som jag är så nöjd med.

SEEYA!




Ett tappert försök att göra blomman lite påskig, tycker jag lyckades lite
i alla fall för den blev rätt söt. Eller ser den ut som ett fågelbo-gone-wrong?




Ännu ett försök att göra lite fint i vår boning. Blev ganska enkelt, men
också rätt fint tycker jag i alla fall^^


Mina vackra rosor <3 ÄLSKAR FÄRGEN!:)


Mina meddelanden:
Skrivet av: Mekatt

Åh vad vårigt och fint!



Vad fick du för tips på påskliljorna? Jag köpte 4 krukor förra veckan och alla är döda, hahaha.



Note to self: Köp Geisha för pengarna istället! ;)



Kram!

2012-03-26 @ 19:43:01
URL: http://www.meekatt.com
Skrivet av: Sophie

Tack! :) kändes som det behövdes lite blommor, fast jag kan då aldrig hålla dem vid liv.

Långa och trevliga konversationer var det enda jag fick, men tror att mina blommor är dödsdömda ganska snabbt då ;) de lär DÖ av tristess!!



Ja, Geisha vore inte fel. Men jag och Ola köper inte hem något godis för tillfället ^^

2012-03-26 @ 23:50:49
URL: http://meandonlyme.blogg.se/

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0