Me and only me... Or what?

Bloggskrivandet har väl inte riktigt gått sådär bra som jag hade tänkt mig... Det är inte det att jag inte tycker om att skriva men ibland blir saker inte som man tänkt sig men ska verkligen försöka eftersom det tydligen finns vissa av er som saknar att läsa min blogg, det gör mig lite glad faktiskt :) Jag skriver mest för min egen skull eftersom det är en slags terapi för mig men om någon är intresserad av att läsa så får folk mer än gärna göra det.
Just nu har det varit mycket med skolan, i början av september så började jag på Malmö Högskola för er som inte vet detta, och utbildar mig nu till Äldrepedagog. Nu kan jag läsa era tankar: "- Vad innebär detta? " Och ja det är en väldigt bra fråga, jag kan fortfarande inte presentera exakt vad man gör som äldrepedagog men kan säga att man jobbar med den sociala biten hos äldre och inte med den del som består av omsorg. Jag kommer att kunna förklara mer senare, i promise!
Jag trivs i alla fall med utbildningen, känns 120% rätt för mig! Det är detta jag vill göra i mitt liv, arbeta med äldre på genom ett socialt arbetssätt. Tänk jag har gått i skolan sedan jag var 6 år och NU har jag kommit på vad jag vill göra, jag behövde bara fylla 22 år innan jag kom på det. men bättre sent än aldrg brukar man väl säga? Kommer att vara inne på mitt 25 år när jag är klar med min utbildning och då kan jag bekräfta för er alla att mina dagar i skolan är över! Inget mer pluggande för min del för jag sucktar verkligen efter att få komma ut i arbetslivet och visa vad jag går för! CAN`T WAIT! Och jag är säker på att jag kommer göra väldigt bra ifrån mig, jag har i alla fall den känslan och jag tänker för en gångs skull lita på den instinkten.
När jag tänker på det så finns det så mycket jag vill göra under de närmsta åren. Jag vill lyckas bra i skolan, jag vill gå ner till min målvikt, jag vill göra saker som gör mig glad och lycklig, jag vill åka till USA med Ola och jag vill att Ola och jag skaffar oss något eget på riktigt som vi kan inreda och bara ha det som vi vill. Det finns så mycket man vill och fortfarande gott om tid att göra det på men det gäller att passa på för jag har märkt att åren går alldeles för fort! Igår funderade jag på vart de senaste 5 åren har tagit vägen?! För 5 år sedan gick jag andra året på Osbecksgymnasiet, jag fyllde 18 år och jag träffade Ola det året. Känner mig fortfarande som 18 och i fullt planerande av vad jag skulle göra i framtiden och nu står jag här. Jag är verkligen nöjd med de senaste 5 åren som har gått, trots att jag inte riktigt fullföljt allt som jag hade tänkt men det är inte försent att ändra på det. Min plan framöver är att ta hand om mig själv och nå ett av mina mål - Att nå min målvikt. För under de senaste åren så är det inte bara min ålder som har förändrats utan även min vikt... Och då inte till det bättre.
Mår verkligen dåligt av det här varenda eviga dag men samtidigt har jag inte lyckats finna den där motivationen och disciplinen som krävs för att lyckas, förrens NU! Äntligen känner jag mig redo att ta tag i saker och ting och bli den person som jag var förut och som jag alltid velat vara, för just nu känner jag mig bara som en skugga av den personen som jag kan vara. Hur den här personen är, är det bara jag som vet och det kommer jag att berätta under resans gång. Det är dags för en förändring, jag vad jag ska göra och hur jag ska lyckas med det.. Nu är det bara upp till mig och min självdisciplin att utföra det. Och för att få lite mer motivation så kommer jag att dela med mig av min resa till er som läser bloggen, detta för att ge mig själv lite styrka. Jag hoppas att detta är något som ni alla kommer se som något positivt, roligt och inspirerande för själv är jag laddad till tusen för detta! Det är dags att jag blir den jag vill vara, Me and only me.
 
Hörs snart igen! <3
 

Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0