Att välja rätt

Att äta nyttigt handlar inte om att välja bort det goda. Men det handlar om att göra bra och rätta val. Som idag så har älsklingen tjatat om potatismos, köttbullar och brunsås till middag. Men varken potatismos eller brunsås är särskilt nyttigt om man försöker minska på kaloriintaget. Men samtidigt ska väl inte Ola behöva skippa något som han vill ha för att jag inte vill äta det på grund av kalorierna. Men istället för att äta potatismoset så gör jag blomkålsmos! Ola gillar det inte sådär jättemycket men jag älskar det! Och det är ett kanonbra alternativ istället för potatismos. Därför kokar jag blomkål och när jag mosar det så kryddar jag med svartpeppar, örtsalt och blandar i en klick med turkisk yoghurt för att göra det lite krämigare. Idag pressade jag dessutom i en vitlöksklyfta. Blev alla tiders! Vill man tillsätta ytterligare lite smak så kan man alltid ha i lite smör men det skippar jag idag. Något som jag också tänkte hoppa över är brunsåsen. Inte för att jag tänkte göra såsen på vispgrädde eller något sådant men känns som en onödig tillsatts som jag inte behöver. Det handlar helt enkelt om att välja rätt för att nå det man vill.

Ha en underbar kväll!❤


Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0