Skamlig helg!

Usch känns som jag har ätit en massa denna helgen och gått upp typ 10 kg! Så är väl turligt nog inte fallet men min kropp mår inte särskilt bra. Ont i magen, halsbränna och har som ett tryck över bröstet (tror att det har med magmunnen att göra). Får alltid detta när jag äter fet och kolhydratrik mat. Jag hade aldrig kunnat leva med LCHF i min vardag eftersom min kropp inte tackar ja till mer fett än nödvändigt. Dessutom är nog LCHF och andra bantningsdieter bland det värsta jag vet. Jag vet att folk anser det vara ett livsstil och inte en diet men så är oftast inte fallet för många. Så nej till dieter här. En medvetenhet kring vad man stoppar i sig är vad jag förespråkar och att man äter mindre än man gör av med om det är en hållbar viktnedgång man vill nå.
 
Denna veckan tänkte jag testa att inte räkna kalorier i det jag äter, utan att äta med sunt förnuft istället. För att se om det leder någonstans. Tycker inte det är särskilt roligt att behöva skriva ner och hålla koll på varenda kalori hela tiden utan jag vill försöka äta utifrån mitt eget förnuft och inte försöka äta för mycket av mig själv utan att räkna kalorierna. För jag kommer inte alltid kunna räkna varenda kalori jag sätter i mig och tänkte därför testa och se om detta funkar. Gör det inte det så börjar jag räkna kalorier igen ett tag :)
 
Imorgon blir det att träffa brorsan på förmiddagen för lite promenixande på stan för att kolla efter skor som jag kan ha till vardags. Är ute efter ett par gympadojjor som är bra för fötterna och som jag inte behöver vara så himla rädd om. Min kära sambo predikar hela tiden för mig det positiva med att ha bra skor på fötterna som inte är helt platta. Jag gillar ju oftast annars att gå i platta tygskor och detta gör att jag får väldigt ont i fötterna och även knäna. Så nu skall jag äntligen lyssna på honom och börja använda fotvänliga skor, VUXENPOÄNG! Ska dessutom försöka inhandla lite mer träningskläder, behöver bland annat tights och en träningsbh. Så det ska införskaffas imorgon. Efter att jag träffat brorsan så ska jag träffa min fina Emma! Hon flyttar uppåt igen på torsdag och det gör mig väldigt ledsen att jag inte får ha henne här! :( Men ska åka upp och hälsa på henne så fort det går! Gonna miss you soo much honey!<3
 
Nu blir det sängen. Hoppas alla har haft en fantastisk helg !

Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0