Soliga fredag!

Så härligt väder idag! Dagen började kl 8 med uppstigning och bakning! Eftersom jag ska vara borta typ hela helgen med farmor så tänkte jag gottgöra älsklingen med lite kladdiga chokladmuffins! Han kommer bli så glad :) sen drog jag hem till Madde för att avnjuta några timmar i solen på hennes balkong. Sjukt skönt! Det fina vädret ger mig verkligen den energin som jag vill ha och behöver för att orka. 
Nu sitter jag på tåget påväg till Helsigborg och min älskade farmor! Imorgon ska vi åka till Roskilde och gå på 80 års jubileum. 80 år sedan hon slutade i skolan och de är 4 sammanlagt som är kvar ifrån hennes forna skolklass. Men ska vara en massa andra klasser på festen som firar 10,20,30 och så vidare. Ska bli riktigt trevligt! Är så stolt över min kära farmor som trots motgångar i livet som inte många skulle klara av ändå ser så otroligt positivt på livet och framtiden. Hon blir 96 år gammal i år och är så otroligt framåt. Till hösten har hon bokat en resa till Turkiet, helt själv ska hon åka! Men hon klarar det, det har hon alltid gjort. Samtidigt är det klart att man som barnbarn känner en viss oro, men inte farmor inte! Hon är en stor förebild för mig, denna starka, positiva och självsäkra kvinna. Älskar henne så mycket och hoppas att hon ska finnas hos oss i många år till <3 hon har alltid funnits där och kämpat för oss i alla lägen därför vill jag att mina egna barn ska få träffa henne och lära känna denna underbara människa. Det är nog mycket på grund av henne och min mormor som jag vill arbeta med äldre. De har så mycket att ge på så många olika sätt och plan och det för mig är fantastiskt. Jag jag vill gärna vara en hjälp på vägen för att kunna bidra till att deras liv ska vara fantastiska och utformade precis på det sättet som de själva vill. Ser så fram emot att börja arbeta som äldrepedagog. Att tillsammans med en individ skapa em vardag som denne trivs med och vill leva fullt ut med. Kommer älska mitt framtida jobb, det är jag övertygad om! 

Nu blir det inte mer skrivande idag, kanske imorgon :) annars får ni alla ha en underbar helg, det ska jag i alla fall ha :)


Min älskade och finaste farmor <3 har inte träffat dig på ett bra tag nu så ser verkligen fram emot helgen !

Mina meddelanden:

Lämna ditt meddelande nedan:

Namn:
Spara information?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0